14 de setembre 2013

Estimar allò que fas

L'editora Isabel Martí durant la promoció del seu èxit més recent. Font: Núvol.

Catalunya Ràdio va entrevistar fa uns dies l'editora de La Campana Isabel Martí, que ha encadenat en pocs mesos èxits com L'avi de 100 anys, Wonder, Victus o La veritat sobre el cas Harry Quebert. És admirable, el que fa Isabel Martí, i en aquesta entrevista desvela el secret (els "secrets") d'aquest elevat índex d'encert, un fenomen percentualment únic, al mercat editorial en català:
  • "El més important és tenir un bon llibre."
  • "Una gran novel·la és un llibre que a mi m'agrada molt."
  • "Sóc incapaç de publicar un llibre que no m'interessa, no l'entenc o no hi arribo."
  • "No sé si sóc intuïtiva, però sóc franca. Potser m'hi assemblo a la gent. I sóc independent."
  • "Tenir caràcter, ser 'una cosa' té un valor."
  • "Hi ha molts llibres de La Campana que he llegit 4, 5, 6 o 10 vegades abans de publicar-los."
  • "Hi faig moltes voltes a tot allò que publico."
  • "Quan dic 'aquell llibre l'edito' me'n vaig al llit amb ell, em transformo amb allò, sóc feliç, és un privilegi dedicar-te a això."
  • "No tenim la pesseta al cap, tenim primer la il·lusió."
I la clau final: "Estimar allò que fas, admirar allò que fas".

Aquesta entrevista (ací l'enllaç) l'haurien d'escoltar tots els editors (i aspirants a). I rumiar-hi molt, per aprendre. Jo el primer.
Gràcies a Roger Sarrià, de Matèria de Llengua, per descobrir-me l'entrevista!

1 comentari:

Salvador Macip ha dit...

La Isabel és una editora com poques, això és claríssim! M'alegro molt dels èxits de La Campana.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...