24 de maig 2008

El llibre com a espectacle

El País publica avui un article ple a vessar de confiança i optimisme (potser excessiu?) sobre la marxa del sector del llibre. Segons diuen, "al libro le sienta bien la crisis" perquè s'estan venent més llibres que mai, un fet que té "perplexos" (diuen) els editors (castellans). Apunten com a causes d'aquest "moment dolç", entre altres, l'augment de l'índex lector o l'adopció de noves tècniques de màrqueting per impulsar la venda.
Si aquest auge és o no traslladable a l'edició en català seria cosa de veure. D'entrada, al País Valencià sabem que no augmenta l'índex lector (baixa en castellà i està estancat en la ridiculesa en valencià). Pel que fa al màrqueting, ho veig molt millor. En general, les editorials són conscients de la necessitat de fer visible el publiquen entre els lectors i als punts de venda. I l'Administració catalana, a través de l'ICIC, s'hi afig amb energia amb noves ajudes orientades a estimular la venda, la publicitat i el màrqueting. Per no parlar d'iniciatives potents emmarcades en el Pla per al Foment de la Lectura. Tot això donarà bons fruits, segur. Si més no, allà dalt, perquè per ací la cosa està magra.
Jo, per si de cas, em quede amb la definició de llibre que aporta Oriol Castanys (RBA): "és barat i ocupa molt de temps".
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...