26 de juny 2006

Innovació i màrqueting


El periodista Juan Varela es fa ressò de l'aposta pel màrqueting digital de l'escriptor Charles Stross. Aquest autor de ciència-ficció promociona la seua última obra, Accelerando, a través d'Internet. La novetat és que permet la descàrrega gratuïta de la novel·la sencera. Quin és el guany, doncs? Stross confia que a qui li agrade el llibre en format digital, comprarà també exemplars en paper, o sentirà curiositat per algun altre títol seu.
Un somni? Una utopia? En tot cas, l'acció li està comportant una publicitat notable, i això ja és en si mateix un èxit. Tal i com afirma Varela:

"Los libros sólo existen si están vivos, y en la economía de la atención de la era de la saturación lograr esa atención es algo más que conseguir una semana en los escaparates de las librerías antes de pasar al fondo de los ejemplares amontonados."

L'AEPV ha organitzat unes jornades professionals per a dijous i divendres de la pròxima setmana a Benicarló . Allà s'hi tractaran temes com ara els models de contractes, les noves tecnologies en la gestió editorial, les ajudes a l'edició o la distribució i el màrqueting.
Amb l'accés reiteradament vedat als mitjans audiovisuals tradicionals, accions promocionals com les de Charles Stross, imaginatives i innovadores (i que altres editors de l'Estat espanyol ja han posat en marxa), poden ser de gran utilitat per contribuir a traure el sector de la semiclandestinitat. Una feina que no podem fer els editors sols: també els escriptors n'haurien de prendre nota.

1 comentari:

Anònim ha dit...

I tu creus que els editors de València volen sortir de la clandestinitat o ja els va bé amb les subvencions de subsistència?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...